barfota och

Nơi hỏi đáp , thảo luận, chia sẻ các vấn đề về trong trò chơi Võ Lâm Thiên Hạ

barfota och

Gửi bàigửi bởi Labi1995 » Thứ 3 23/04/19 15:56

Strax f?re jag ?kte p? en campingresa f?rra veckan fick jag ett mail fr?n Amby Burfoot som pekade p? mig p? ett abstrakt av ett papper som presenterades vid 2011-m?tet i International Society of Biomechanics. Studien med titeln "Foot Strike f?rutsp?r inte att ladda priser under Shod eller Barefoot Running" utf?rdes av en grupp forskare fr?n Oregon uppf?rd av James Becker. Amby skrev upp ett inl?gg om studien p? sin Peak Performance-blogg och inkluderade den h?r raden: "Jag har ingen tvekan om att biomekaniker med ett annat perspektiv kommer att hitta mycket att dissekera och Nike Air Presto Mujerdiskutera med Oregon-laget. Det ?r vad Ph.D. g?r f?r skojs skull, trots allt. "Tja, som doktorand med intresse f?r biomekanik, tar jag betet och har min roligt. I grunden hade forskarna 11 vanliga shod-?mnen som k?rde ?ver en kraftplatta antingen i skor eller barfota och registrerade de resulterande markreaktionskrafterna. I synnerhet ber?knade de vertikal belastning, vilket i huvudsak ?r den hastighet vid vilken foten initialt p?verkar marken. Laddar hastighet ?r av intresse eftersom vissa studier har antydit att det kan vara kopplat till en h?gre f?rekomst av skador som stressfrakturer. De ber?knade ocks? en variabel som kallas "Strike Index" (SI) f?r varje enskild individ. Det h?r ?r i grunden ett v?rde fr?n noll till en som ber?Nike Air Vapormax Dames ttar dig vid vilken punkt fr?n h?len till tippens spetsar foten g?r f?rsta kontakten med marken (ett v?rde Nike Air Max 1 Femme p? 0 skulle vara l?ngt tillbaka p? h?len, ett v?rde p? 1 skulle vara vid tippens tips). Deras m?l var att avg?ra om strejkindex var en bra f?ruts?gelse f?r den vertikala belastningsgraden. Med andra ord p?verkar den plats d?r foten g?r f?rsta kontakten med marken den hastighet med vilken kollisionen intr?ffar. Studien drog slutsatsen att stridindex inte ?r en bra f?ruts?gelse f?r belastningshastigheten f?r antingen shod eller barfota l?pare, fast?n den senare f?rh?llandet var n?stan signifikant med ett p-v?rde p? 0,06 (ett p-v?rde p? 0,05 eller mindre anses typiskt som ett signifikant resultat). F?rfattarna p?pekade ocks? att de flesta l?pare ans?g en mittfotstrejk n?r man bytte till barfota, och att de som fortsatte att k?mpa Nike Free Run 2.0 Mujer i h?len n?r barfota upplevde en ?kning av vertikal belastning. Den senare ?r det d?rf?r jag inte h?ller med Nike Air Max 95 Dam Ambys uttalande att "University of Oregon-teamet kommer att rapportera att deras labtest inte st?der tanken att f?rfoot sl?ende minskar" ?gonblicklig lasthastighet "mot backfoot-k?rning." Vad Det visar sig att backfoot som k?rs i polstrerade skor skiljer sig inte fr?n midfoot / forfoot som k?rs n?r barfota - de som fortsatte att bakfota strejk n?r barfota upplevde ?kad belastning (vilket ocks? visades av Lieberman et al., 2010). Med andra ord till?ter skor oss att bakfota strejk med en lasthastighet som liknar den som ses n?r vi f?tter fram?t n?r barfota och laddningsgraden av b?da ?r mycket mindre ?n om vi var h?ckslagna n?r barfota. Studien misslyckades ocks? med att hitta en signifikant skillnad i vertikal lasthastighet Nike Air Max 95 Femme mellan shod och unshod villkor, och indikerade att detta kan bero p? en stor m?ngd inter-individuell variation www.domoreso.fr som svar. Jag skulle ocks? f?resl? att ha vanliga shod l?pare pl?tsligt byter till att springa barfota kan ocks? vara inblandade h?r, som Lieberman et al., 2010 indikerade att en majoritet av deras vanligen oshod l?pare hade l?gre belastningsniv?er ?n shod h?lslagare n?r man k?r barfota (detta trots att skillnaden mellan de tv? grupperna inte var signifikant). Med andra ord kan en inl?rningsprocess vara involverad n?r det g?ller barfota och minskad p?verkan (se det h?r abstraktet fr?n samma ISB-m?te f?r mer om detta). Min uppfattning ?r att denna abstrakt verkar ge st?d f?r ett antal observationer som finns i litteraturen. I synnerhet visade Lieberman et al, 2010 att h?let i en vadderad sko resulterade i en vertikal Nike Air Max 2017 Femme belastningshastighet som inte skiljer sig fr?n den hos individer som f?reg?r strejk n?r barfota (se figur 2b fr?n deras Nike Air Max 95 Dames Naturpapper). Det som skiljer sig ?r emellertid det faktum att lemmar under de olika f?rh?llandena kan hantera effektbelastningen p? olika s?tt.
Labi1995

 
Bài viết: 471
Ngày tham gia: Thứ 3 19/06/18 15:03
Đã cảm ơn: 0 lần
Được cám ơn: 0 lần

Quay về Hỏi Đáp - Thảo Luận



Ai đang trực tuyến?

Đang xem chuyên mục này: Không có thành viên nào đang trực tuyến4 khách


cron