En intressant artikel med titeln "Appealing to Runners, Even the Barefoot Brigade", av Andrew Adam Newman publicerades i New York Times f?r n?gra dagar sedan. Artikeln tar en titt p? l?get i l?pskoindustrin, med s?rskild inriktning p? det minimalistiska skosegmentet. ?ven om f?rs?ljningen av toningskor sjunker,
www.charleedrew.co.uk kommer skos?ljningen att forts?tta v?xa, en ?kning med 18% j?mf?rt med f?rra ?ret. ?nnu mer intressant rapporterar artikeln att f?rs?ljningen av s? kallade "minimalistiska" stilskor har ?kat med 283% under samma period. ?r det en bubbla som kommer att spr?nga n?gon g?ng, eller en "fluga" d?md att l?ngsamt blekna bort? Eller ?r detta ett tecken p? en l?ngsiktig r?relse bort fr?n mer traditionella, tunga l?vskor med omfattande d?mpnings- och h?llyftar. Tiden kommer att
Nike Air Max 270 Hombre ber?tta, men jag tycker att det ?r mycket osannolikt att jag n?gonsin kommer att g? tillbaka till de skor som jag bar f?r n?gra ?r sedan, om det inte av n?gon annan anledning ?n att jag gick n?stan helt platt, b?r mig mitt gamla par Brooks Adrenaliner nu mig k?nner mig som om jag st?r p? en brant sluttning. Om jag fick gissa, kommer en del av den initiala ?verfl?det ?ver
Nike Air Max Classic BW Femme minimalistisk och barfota-stil att d? ner, men jag tror att segmentet bibeh?ller en stark plats p? l?pemarknaden. Medan skor som t?vlingsbost?der alltid har funnits och tillg?ngliga f?r h?rda kardborrare, ?r det idag dags f?r l?pare att hitta i en l?ttviktig sko med mindre kudde ?r ett helt giltigt alternativ. Dessutom finns det m?nga sorter att v?lja mellan, allt fr?n v?lsk?tta
Nike Air Vapormax Womens skor som Nike Free eller Saucony Kinvara, till barfota-modeller som Merrell Trail Glove
Nike Air Max 90 Femme Fleur eller Vibram Fivefingers. Mer ?r p? v?g fr?n andra skojagter (t.ex. Brooks), och Saucony, ett av de mer progressiva f?retagen i denna r?relse, s?nker nu ?ven klackarna p? n?gra av skor i flaggskeppslinjen (t.ex. Triumph 9) fr?n en traditionell 12mm h?l-framfoten differential till 8mm. Valet f?r den dagliga l?pare har ?ntligen kommit, och f?r mig ?r detta det viktigaste
www.matthieugranier.fr resultatet av barfota / minimalistiska r?relsen. Vi l?ser inte l?ngre n?gra f? stabilitetsvarianter utifr?n en mer eller mindre vanlig mall. F?r att ge lite mer inblick i det aktuella l?get i skobranschen, ville jag dela med dig av n?gra kommentarer som skickades till mig av en chef p? en specialbutik. Eric Johnson ?r en bloggare, triathlon tr?nare och chef vid Startblocket i
www.aquarillon.fr Springfield, Missouri. F?rst och fr?mst betonade Eric att i sin butik "... skjuter de inte minimalistiska skor ?ver traditionella skor, men vi l?r oss om potentiella f?rdelar och nackdelar och konsumenten v?ljer utifr?n den informationen. "" De minimalistiska skor som vi b?r ?r f?ljande: (erk?nner att de flesta av dessa inte ?r sanna minimalistiska): Saucony Mirage, Saucony Kinvara, alla Newton-modeller, Saucony Kilkenny Spikeless Racing Flat, och mest Vibram
Nike Air Max 90 Femme Fivefingers (VFF). Mirage ?r v?r # 1-sko, f?ljt av Newton Isaacs. V?rt varum?rkesf?rs?ljning (enligt de flesta dollar) ?r Saucony, Asics, Vibram, Newton, Brooks, Mizuno och Adidas. F?r ett ?r sedan var VFFs p? sista plats - nu ?r de n?stan ?verraskande Saucony och Asics (alla tre ?r super st?ngda). Och igen, vi driver verkligen inte dem. Vi utbildar, men f?resl?r n?stan aldrig
www.goulvenbazire.fr n?gon b?rjar i en Vibram. M?nniskor kommer ofta fr?gar om minimalistiska skor. Fr?n en l?pande aff?rsposition ?r konsumenterna mycket mer utbildade ?n n?gonsin tidigare. "Vi kommer att f? Brooks Pure Line och New Balance Minimus i oktober ... det senaste ?ret har vi klippt en massa icke-minimalistiska skor och lagt till huvudsakligen minimalistisk. V?r f?rs?ljning i m?ttliga stabilitets- och r?relsekontrollskor har sjunkit. Vi s?ljer mestadels neutral / d?mpande
Nike Air Max 90 Mujer och ljusstabilitet traditionella skor samt minimalistiska. "