Om netto calorie?n te vinden, moeten we het totale Nike Air Max 270 Womens aantal calorie?n nemen dat onze voorbeeldloper heeft verbrand en het aantal calorie?n aftrekken dat haar lichaam zou hebben verbrand in dezelfde periode als ze in rust was. Voor deze berekening moeten we haar basaal metabolisme of BMR kennen, het aantal calorie?n dat ze in rust gedurende een periode van 24 uur zal verbranden. We gebruiken een rekenmachine zoals deze en gaan uit van de volgende gegevens: onze 130-pond vrouwelijke hardloper is 162 cm lang en 30 jaar oud. Dit geeft ons een BMR van 1.295 calorie?n per dag of 54 calorie?n per uur.
Nu we weten dat ze in rust 54 calorie?n / uur verbrandt, kunnen we onze twee voorbeeldruns nog een keer bekijken. 60 minuten bij lage intensiteit verbrandt 292 bruto calorie?n - 54 BMR calorie?n = 238 netto calorie?n. 30 minuten op hoge intensiteit verbrandt 206 bruto calorie?n - 27 BMR calorie?n = 179 netto calorie?n.
Het kan er nog steeds uitzien als de kortere snellere run aanzienlijk minder calorie?n verbrandt, maar houd er rekening mee dat het slechts 30 minuten duurt om te voltooien. Gebaseerd op de BMR van onze voorbeeldrenner, zal ze de komende 30 minuten nog eens 27 calorie?n verbranden, zelfs als haar lichaam aan het einde van haar run onmiddellijk in een Nike Air Zoom Pegasus 35 Womens rusttoestand ging. Dus, 179 netto calorie?n gedurende 30 minuten hardlopen + 27 BMR calorie?n voor de volgende 30 minuten = 206 calorie?n verbrand in 60 minuten.
Hoewel de lage intensiteit hardlopen meer netto calorie?n per uur verbrandt in ons voorbeeld, is het verschil in de echte wereld misschien niet zo merkbaar. Hardlopen met hoge en lage intensiteit hebben beide hun eigen voordelen en moeten onderdeel zijn van uw hardloopplan. Je zult dagen hebben waarop je meer tijd hebt of vermoeide benen. Deze dagen zijn perfect voor een langere, gemakkelijkere training. U zult dagen hebben waarin u weinig tijd hebt, u goed voelt of gewoon de voldoening wilt die voortkomt uit het voltooien van een zware training. Deze zijn perfect voor tempo- en intervalruns. De mix maakt je een gelukkiger hardloper en helpt de natuurlijke neiging van je www.jansenbouwplaten.nl lichaam om je aan te passen je conditie en hardloopdoelen niet in de weg te lopen.
Serieus over het runnen van voeding? Bekijk ons ??programma "Run Lean, Run Strong". Uw definitieve gids voor hardloopvoeding, krachttraining en blessurepreventie / -behandeling.
Terwijl Janathon nadert, heb ik geprobeerd mijn innerlijke Ron Hill te kanaliseren. Een paar berichten terug schreef ik over Mr Hill en hoe hij bijna een halve eeuw lang elke dag heeft gerend. Hij is absoluut iemand aan wie ik zal denken als ik mijn 34 dagen hardlopen elke dag aanpak.
Als je niets weet over Ron Hill, Olympian en pionier in sportkleding, raad ik je aan te luisteren naar jou en de jouwe van BBC Radio 4. Dit werd deze week uitgezonden en Ron vertelt over zijn eigen hardlopen en de recente hausse in hardlopen. Hij is ongeveer halverwege het programma, Nike Air Max Command Dames ongeveer 30 minuten. Of lees dit artikel in de Telegraph. Hoe dan ook, je zult hem inspireren, ongeacht je leeftijd of snelheid.
Ik ben meestal niet iemand die dingen tot het laatste moment laat. Als ik een deadline heb, geef ik mezelf graag een dag gratie door vroeg te eindigen, ik ben graag vroeg voor treinen en vliegtuigen) op kerstavond was ik eigenlijk een uur te vroeg voor mijn trein), en ik plaatste mijn kerstkaarten zodra we raken december. Dus het is heel erg buiten mijn karakter dat ik nog op oudejaarsavond wakker word met nog 4 mijl te lopen voordat ik mijn doel voor het jaar bereik. Vandaag rende ik 4 mijl, gisteren liep ik 6, de dag ervoor liep ik 6 en op eerste kerstdag en tweede kerstdag reed ik respectievelijk 4 en 5 mijl. Praten over het laten tot het laatste moment. Maar 800 mijl was mijn doel en ik ben vastbesloten Asics Gel Lyte 3 Homme om het te halen.
(Dat ben ik op eerste kerstdag 2009 - ik heb dit jaar mijn camera niet meegenomen, maar de route, omstandigheden en uitrusting waren identiek.)
Mijn benen zijn behoorlijk moe na vijf dagen rennen van de laatste zes en ik kijk uit naar een rustdag. Maar die krijg ik pas op 1 februari. Er is de kleine kwestie van Janathon die me in de weg zit om op de bank te zitten en de flat niet voor 24 uur te verlaten zoals ik zei dat ik elke dag in januari zal rennen. Ik denk dat ik een sportmassage verdien als een laat kerstcadeau voor mezelf.
Vrolijke kerstlezers, ik hoop dat je het jaar leuk hebt gehad. Je bent misschien ge?nteresseerd, maar niet per se blij om te weten, dat ik ook elke dag tijdens Janathon blog. Verwacht typefouten terwijl ik de blog mobiel neem!