Er zullen genoeg gedachten door mijn hoofd gaan op de racedag en er zullen punten van strijd zijn. Hoe ik ermee omga, bepaalt mijn resultaten.
Vergeet niet om het consistent te houden zoals ik deed in Pasadena.
Ik houd de 4-uurs tempo groep in de gaten en gebruik ze als gids. Ik word niet meegesleurd in hun groep, want ik geniet ervan om iets te achtervolgen en ruimte om me heen te hebben. Ik blijf in het zicht en beweeg de laatste kilometers.
Vergeet niet dat je al een PR hebt ingesteld voor deze cursus (2012).
Maar je botste op de tweede helft en plaatste een 2: 06/2: 18 split. Let op, ik ga dit jaar voor 2: 00/1: 55 uit elkaar, maar mijn training is veel Nike Air Max 2016 Donna sterker en ik ben een veel snellere hardloper. Gek het verschil dat een jaar kan maken.
Vergeet niet dat je dit jaar beter voorbereid bent.
Ik nam deel aan beide preview-runs en hield een sterk tempo van 9-10 minuten over die heuvelachtige mijlen. Er waren enkele kilometers consistenter dan andere en die runs waren op vermoeide benen. Het is geen thuisvoordeel, maar ik voel me meer klaar dan een jaar eerder.
Dat is mijn preview van de racedag. Ik heb mijn hele afspeellijst hier geplaatst (68 nummers, 4,3 uur) als je wilt zien waar ik naar ga luisteren.
Ik zal dit weekend veel tweeten en zal op zaterdag rond 12 of 1 op de Expo zijn.
Als je er rond dezelfde tijd bent, laat het me weten, er kan een onoffici?le ontmoeting plaatsvinden.
Het is in levende herinnering dat vrouwen geen marathons mogen lopen. Onze lichamen werden Asics Gel Lyte 3 Donna niet sterk genoeg geacht en we zouden onszelf pijn doen en, God verhoede, misschien zelfs ons voortplantingssysteem verpesten. Zoals vrouwen altijd al wisten en de wereld nu heeft erkend, is dit onzin die alleen diende om mannen en vrouwen te scheiden en de marathon te behouden onder ‘grote sterke mannen’.
De pioniers van de marathon van vrouwen: Roberta Gibb liep officieus drie keer de marathon van Boston; Katherine Switzer die beroemd de marathon van Boston liep met een aantal, maar moest vechten tegen ambtenaren die de baan op renden om haar fysiek uit de race te proberen te verwijderen; en Stamata Revithi (AKA Melopomene) die blijkbaar naast de eerste marathon van de moderne Olympische Spelen liep, hadden na één ding - het recht om te rennen net Asics Gel Lyte 5 Donna als mannen.
Nina Kuscsik was de eerste vrouwelijke winnaar van de Boston Marathon toen vrouwen eindelijk mochten deelnemen in 1972. Haar winnende tijd voor de New York City Marathon van 1972 was aan de trage kant omdat de vrouwen tien minuten later een sit-down staking hadden het geweer ging af om te protesteren tegen de ongelijkheid van vrouwen in marathonlopen. Het duurde nog 12 jaar voordat Joan Benoit Samuelson de eerste vrouw werd die een gouden medaille op de Olympische marathon won, toen vrouwen eindelijk de 26,2 mijl-race mochten lopen in de spelen van 1984.
Gezien de uitsluiting van vrouwen uit de marathon sport die zo lang duurt, is het geen verrassing dat een tijdspanne van 12 minuten de wereldrecords van mannen en vrouwen scheidt. Wanneer de Olympische Spelen rondkomen of een van de beste mannen ter wereld in de rij Nike Air Huarache Donna staat om te concurreren in Berlijn of Londen (snelle wereldrecordcursussen), is er alleen sprake van wanneer een man de barrière van 2 uur voor de marathon zal doorbreken.