studie eftersom de inte

Nơi trao đổi, ký gửi, mua may bán đắt các loại vật phẩm trong Võ Lâm Thiên Hạ

studie eftersom de inte

Gửi bàigửi bởi Labi1995 » Thứ 6 09/11/18 13:23

Merparten av diskussionen kring detta dokument har varit om hur resultaten kontrasterar starkt med de rapporterade av Harvard Daniel Lieberman i hans nu k?nda 2010 studie av barfota Kalenjin l?pare fr?n kenyanska. I den studien observerade Lieberman bland annat att de kenyanska ungdomar som aldrig hade slitit skor landade p? sin midfoot eller p? framsidan 88% av tiden n?r de k?rde www.anbilazio.it i en sj?lvvalgt takt p? en grusv?g (i motsats till vad som skrevs i New York Times artikel, Liebermans Kenyanska ?mnen gick inte ?ver en tryckmatta). Det h?r ?r uppenbarligen ett helt annat resultat ?n det som rapporterats av Hatal et al. Resultaten har tolkats Nike Air Presto Womens f?r att f?resl? att vi kanske inte utvecklats f?r att k?ra barfota med en viss typ av fotstrejk. Verkligheten ?r att Liebermans egna data redan hade indikerat samma sak - ?ven om andelen var mycket l?gre, landade n?gra av hans snabba springande, vanligen barfota Kalenjin-?mnen verkligen p? sina klackar (deras sj?lvutvalda takt var ungef?r 4:50 min / mile). Jag fascinerades av det h?r fyndet och fr?gade Lieberman om vi alla bara skulle anv?nda en typ av fotstrike n?r jag intervjuade honom f?r min bok. H?r ?r passagen fr?n Tr?ning L?tt d?r jag citerar hans svar: "S? finns Nike Air Max 2016 Femme det ?ven ett" one-footstrike-fits-all "-scenario? Daniel Lieberman s?ger nej, som uttrycker skepticism att det finns en optimal typ av fotstrejk som ska anv?ndas under alla f?rh?llanden. "Jag tror att alla g?r allt. Den h?r tanken att du bara ?r en fr?mre anfallare, eller Nike Air Presto Femme bara en fotbollsspelare, eller bara en h?lsparkare ?r bisarrt. Variation ?r vad biologi handlar om - alla g?r allt! Jag tror att barfota l?pare h?lsa strejk ibland, det g?r de sj?lvklart. Jag tror inte att de g?r det hela tiden. Det ?r hastighetsberoende, beroende av terr?ng, uppv?rmning beroende etc. "Jag tror att detta citat verkligen kommer till hj?rtat av fr?gan. Verkligheten ?r att fotstrejk sannolikt p?verkas av en hel massa olika faktorer, och f?r deras kredit diskuterar f?rfattarna av pappret m?nga av dessa. Det ?r ocks? mycket sv?rt att j?mf?ra Adidas ZX 750 Mens resultaten av Hatala-studien med resultaten fr?n Liebermans studie eftersom de inte representerar en mycket kontrollerad j?mf?relse. Kanske ?r den viktigaste skillnaden det faktum att Daasanach studerade av Hatala inte ?r k?nd f?r att vara vanliga l?pare. Hatala uttalade f?ljande i Nike Air VaporMax Womens sin intervju med Burfoot: "... Jag skulle s?ga att det inte finns en klar" l?pande kultur "som s?dan som det som Kalenjin ?r k?nt f?r. Barn k?rs alltid eftersom de spenderar mycket tid p? att leka utomhus, men det ?r inte vanligt att st?ta p? n?gon som bara l?per f?r tr?ning. "I motsats till detta ligger Liebermans vanliga barfota?mnen i genomsnitt 20 km k?r per dag. Med andra ord ?vade ett prov r?relsesm?nstret som studerades en fruktansv?rd sak varje dag, medan det andra provet inte gjorde det. Nu l?r vi oss vikten av neuromuskul?r kontroll vid best?mning Nike Air Presto Womens av l?pform, och det ?r inte s? f?rv?nande f?r mig att en befolkning som inte g?r mycket ?verhuvudtaget kan anta en fotstrejk som ?r lite annorlunda ?n den f?r ett stort k?rprov. Vad som var s?rskilt sl?ende (inget ordspelt!) F?r mig www.matthieugranier.fr h?r var resultaten som observerades under spridning - det ?r m?rkligt att se en s? h?g andel hakslagningar i en spridg?ng, vilket g?r att jag undrar om det finns n?got ovanligt om Daasanach-provet .
Labi1995

Đã cảm ơn: 0 lần
Được cám ơn: 0 lần

Re: studie eftersom de inte

Gửi bàigửi bởi donguyen23 » Chủ nhật 02/12/18 5:56

donguyen23

Đã cảm ơn: 0 lần
Được cám ơn: 0 lần

Quay về Mua - Bán - Trao Đỗi

Ai đang trực tuyến?

Đang xem chuyên mục này: tieuliphidao8 khách