New Balance Minimus MT20v2 ?r uppf?ljaren till massmarknadsversionen av New Balance Minimus Trail MT10. Jag har aldrig riktigt f?rst?tt motiveringen till varf?r New Balance g?r b?de MT10 och MT20 eftersom de ?r i princip samma sko med lite olika m?nster, men jag antar att de har sina sk?l. Jag har nu MT20v2 i flera m?nader. Jag har gjort ett antal k?rningar i dem, och har anv?nt dem ganska omfattande f?r b?de avslappnat slitage och lite vandring. Sammantaget har min erfarenhet av sko varit bra, och jag var beredd att
Adidas NMD Womens skriva en recension som h?vdade att MT20v2 var en dramatisk f?rb?ttring j?mf?rt med den ursprungliga New Balance Minimus Trail MT10 (vilket gav mig problem eftersom framfoten var f?r h?rt). Av sk?l som jag kommer till nedan ?r jag inte s? s?ker p? att jag kan g?ra det. Mycket som den ursprungliga Minimus-sp?ret, ?r MT20v2 en l?gprofilig sp?rskon utan en rockplatta och den har plana lugs som g?r det l?mplig f?r b?de v?g- och l?ttlederarbete (dvs. en hybridsko). Jag m?ter sin stackh?jd i 13mm h?jd: 9mm framfoot, s? det ?r en 4mm drop sko precis som MT10, och den v?ger i r?tt runt 6.5oz i min storlek 10. Toeboxen ?r otroligt rymlig, f?rmodligen en av de rymligaste jag har slitit nyligen. Komfort ?r utm?rkt, och skon ser fantastiskt ut. Jag har faktiskt ganska haft min upplevelse hittills med denna sko. Det g?r bra - super flexibel
Adidas ZX 750 Mens och tillr?ckligt mycket kudde f?r att ta kanten av p? v?gen medan du fortfarande k?nner dig som en v?ldigt minimal sko. Jag brukade ocks? anv?nda den som en vandringssko p? en resa upp till norra NH, och det fungerade ocks? bra f?r det ?ndam?let (enligt min erfarenhet mindre s?llstackh?jd = mindre sannolikt att rulla en fotled). P? senare tid har jag anv?nt det mycket f?r vardagligt slitage, och har till och med anv?nt det f?r att arbeta ett antal g?nger. F?r alla ?ndam?l har det fungerat fenomenalt bra, men jag skulle inte rekommendera det att springa p? robusta sp?r eftersom det inte ?r fruktansv?rt skyddande. Faktum ?r att mitt enda klagom?l om skon ?r att marginalerna i tungan tenderar att krulla, vilket g?r det sv?rt att f? tungan att ligga platt n?r de lacing them up. F?rra veckan blev jag uppmanad till Runblogger Forum att
Nike Air Max 95 Femme>rekommendera en sko till hybrid v?g / sp?r anv?ndning. New Balance MT20v2 kom upp som ett alternativ, och jag st?dde ursprungligen valet p? grund av min positiva erfarenhet med dem hittills. I den efterf?ljande diskussionen kom det fram att granskare p? Amazon och Zapposhave haft n?gra allvarliga h?llbarhetsproblem med MT20v2. Problemet verkar vara med det syntetiska ?vre materialet - det har rivit vid flexpunkter i framfoten, s?rskilt av lilla t?nen. I vissa verkar det ha h?nt efter mycket liten anv?ndning. Det finns tillr?ckligt med rapporter om att jag ?r tveksam till att rekommendera ink?p av denna sko (det ?r faktiskt nu till salu f?r $ 20 p? Zappos, inte s?ker p? om det ?r relaterat till defekten). I r?ttvisa till New Balance har jag ?nnu inte upplevt den h?r fr?gan i mitt par, s? det ?r sv?rt att s?ga om det h?r ?r ett fel
Nike Air Vapormax Womens i en enda sats av skor eller ett utbrett problem som inte
Nike Air Max Classic BW Femme har blivit uppst?tt p? grund av passform, anv?ndning , eller n?gon annan faktor. Detta problem ger upphov till ett st?rre problem som jag har m?rkt under det g?ngna ?ret eller s?, och en som f?r mig att misst?nka att detta kan vara en utbredd brist - plastiket, monofilamentstilen ?vre materialet som har poppade upp p? ett antal l?pande sko?verdelar verkar vara mycket ben?gna att riva i regioner med frekvent flex. Jag har h?rt rapporter av samma typ av f?tter som slits i Saucony Kinvara 2 (Saucony bytte materialet i Kinvara 3), New Balance MT00 och Merrell Mix Master - alla har ?verdelar av liknande material. Faktum ?r att Merrell snabbt uppt?ckte problemet och gjorde det r?tta genom att dra den ursprungliga Mix Master av marknaden. De fixade problemet och sl?ppte Mix Master
Nike Air Max 2017 Femme 2 n?gra m?nader senare (problemet ?r nu fixat av ett
Adidas Sambarose Mens nytt ?vre material i en annars identisk sko). Det blir intressant att se om New Balance svarar p? det h?r problemet och vad framtiden kommer att g?ra Var f?r monofilament-stil ?verdelar (jag tycker att det ?r l?mplig term f?r materialet, r?tta mig om jag har fel). ?tminstone f?r mig ska jag vara f?rsiktig med att k?pa n?gon sko fr?n materialet fram?t - bara f?r mycket risk f?r l?ngsiktig h?llbarhet. F?rra veckan lade jag upp resultatet av en studie som publicerades i en konferenshandling tillbaka 2003 som riktade sig till Fr?gan om huruvida l?pare sj?lvbed?mning av graden av pronation var korrekt eller inte (det vill s?ga vet de om de ?verpresterar). Deras slutsats var att de flesta l?pare har mycket d?lig kunskap om hur mycket de pratar n?r de k?r. I sj?lva verket fann de att
Adidas Superstar Damskie 70% av de sj?lvutn?mnda ?verpronatorerna faktiskt f?
Adidas ZX Flux Womens ll bra inom det normala intervallet n?r de bed?mdes i ett laboratorium. ll sammanfatta resultaten av en nyligen publicerad studie som behandlade en liknande fr?ga. Studien med titeln "Runner-kunskap om deras fottyp: Vet de verkligen?" Publicerades i en 2012-utg?va av The Foot av Eric Hohmann och kollegor fr?n CQ Univ