F?r tio dagar sedan lade jag upp en serie videor av min v?n Lauren som k?rde p? en l?pband i slow motion. Som jag angav i det inl?gget, ?r Lauren en mycket stark l?pare, men har behandlat intermittenta, f?rsvagande anfall av ITBS i Nike Air Presto Womens hennes v?nstra ben i m?nga ?r. I kommentarerna till den posten (som st?ller in en rekord f?r den h?r bloggen tror jag - tack alla f?r att du ska kasta in!), Kom flera f?rslag upprepade g?nger. N?gra av dessa Nike Air Max 90 Femme Fleur var: Lite mer information om Laurens skademhistorik. H?r ?r vad Lauren lade till i kommentarerna till det inl?gget: Jag rev i min ACL / MCL och medial meniscus medan du spelar basket i gymnasiet, inte fr?n att springa. Jag blev aldrig skadad tidigare till detta. P? college utvecklade jag en stressfraktur i mitt h?gra tibia freshman?r, br?t min v?nstra fot i ett konferens 4x800m rel? senare ?r och hade sedan ITBS de senaste tv? ?ren. Sedan college har jag bara haft problem med ITBS i mitt v?nstra ben. Det verkar inte vara ett m?nster f?r de skador som g?r det v?ldigt sv?rt att r?kna ut orsaken. Mitt senare ?r av college var jag Adidas Ultra Boost Donne utrustad f?r anpassade ortopediska saker som jag fick h?ra att jag uttalade, mer signifikant i min v?nstra fot ?n h?ger. Jag har nyligen haft dessa orthotics unders?kt av en PT och fick h?ra att de Adidas ZX 750 Hombrefortfarande st?dde mina f?tter p? r?tt s?tt och inte hade brutit ner. Med detta sagt n?mnde PT ocks? att om jag inte redan var i en ortotisk skulle han inte ha ordinerat mig dem idag trots att jag pratar i viss m?n. Som rehab har jag jobbat med en idrottsutbildare f?r det f?rflutna ett och ett halvt ?r p? styrketr?ning och mobilitetsarbete. Hon ?r en fast tro p? det funktionella tr?ningssystemet. Jag lyfter tv? g?nger i veckan, som alltid omfattar mjukpappersarbete, aktivering och r?relse?vningar och k?rn-, ?vre och nedre kroppsh?llnings?vningar. Eftersom den h?r idrottsut?varen uppt?ckte en hel del svaghet i mina h?ftstabilisatorer, Nike Air Max 90 Mujer glutes, hamstrings och core har jag lagt st?rre vikt p? att st?rka dessa grupper och ?ka r?rligheten / flexibiliteten. Jag har ocks? ART en g?ng i veckan.
Resultatet fr?n att l?gga till styrketr?ning Adidas NMD Dames till min tr?ning var enormt och resultaten var anm?rkningsv?rda. De f?rsta tio m?naderna i fjol var fantastiska. Jag k?rde snabbare ?n jag hade i ?ren - eller n?gonsin p? n?gra avst?nd - men ?nnu viktigare k?nde jag mig bra, inget tecken p? skador. Jag trodde att jag hade lagt ITBS bakom mig. Fram till en k?rning n?r jag pl?tsligt fick skjuta sm?rta p? sidokanten av mitt v?nstra kn? igen. Det kommer utan varning och tyv?rr betyder det veckor och vanligtvis m?nader fr?n tr?ning. V?l, tidigare idag var vi tillbaka p? det, och den h?r g?ngen hade vi n?gon professionell hj?lp. Dr Brett Coapland ?r kiropraktor vid Performance Health Adidas Superstar Womens Spine and Sports Therapy i min hemstad Concord, NH och arbetar regelbundet med lokala l?pare (han ?r en full?ndad triathlete och l?pare sj?lv). Han kom starkt rekommenderad av min kollega, s? jag n?www.tonyrusconi.it mnde honom till Lauren, och hon bokade en tid. Efter hennes f?rsta m?te best?mde de sig f?r att det skulle vara v?rt att g?ra ytterligare filmning. S? fann jag mig sj?lv i morse skytte video fr?n f?nstret p? en bil som drivs av Brett som Lauren sprang tillsammans. Det var ganska roligt faktiskt, och tekniken fungerade anm?rkningsv?rt bra. I synnerhet hj?lpte det henne att komma in i ett l?pande sp?r som ?r sv?rt att ?stadkomma genom att bara ha en person som k?r f?rbi en station?r kamera. H?r ?r n?gra av de videoklipp vi sk?t - i de fyra f?rsta dragen Lauren Brooks Launch med hennes ortopediska . Hon indikerade d?refter att hon k?rde Adidas Ultra Boost Femme runt en 6:30 min / mil takt. De tv? sista videon ?r l?ngsammare i strumpor p? ett gr?sf?lt. Jag m?rkte vad du antagligen m?rkte. T?ren slappar aldrig av - de ?r alltid b?jda upp?t - jag tror att Nike Air Max 90 Hombre det s?tter p?k?nning p? vissa muskler som beh?ver ha en avkopplingsfas i varje steg. Du m?rkte den udda vridningen i den h?gra foten i det ?r avst?ngningsfasen? Sm?rta i v?nster ben va? Med undantag f?r t?rna ser formen till v?nster perfekt ?ven n?r det ?r skum. Den h?gra benformen beh?ver fungera: p? den foten, och n?r det ?r skott ?r det h?lsslagande. Kanske har r?ttbenet kompenserat f?r v?nster f?r l?nge och ?r oavgjort. F?rs?k att cykla i ett tag f?r att f? styrkan att j?mf?ras i b?da benen - det ?r vad jag g?r f?r mitt skadade svagare v?nstra ben. Jag s?g f?rb?ttring efter bara en cykeltur.