We hebben allemaal pet peeves; die van mij wordt een ultrarunner genoemd. Ja, ik gebruik ultramarathons, maar ik ben geen ultrarunner.
Sta me toe het uit te Nike Cortez Mens leggen.
Hoewel ik niet beweer dat ik enige taalbeheersing bezit - en mijn IQ zweeft ergens rond kamertemperatuur op een koude winterdag - ken ik toevallig een handjevol woorden in het Latijn, een daarvan is het voorvoegsel 'ultra'. Latijn, ultra betekent "voorbij". Zoals de meesten van jullie die dit blog lezen weten, is een marathon 26,2 mijl. Dus een ultramarathon is alles buiten deze afstand.
Typische ultramarathons vari?ren van 31-mijl (50K) tot 100-mijl of groter. Zodra u voorbij 26,2 mijl stapt, loopt u technisch een ultramarathon. Zoveel is duidelijk. Maar wanneer iemand naar mij verwijst als Adidas Zx Flux Damen een "ultrarunner", zeggen ze in wezen dat ik iets ben dat verder gaat dan een hardloper. Vanuit mijn perspectief ben ik nog steeds een hardloper. Ja, ik kan misschien afstanden voorbij een marathon lopen, maar ik kant mijn bovenlichaam nog steeds een beetje naar voren, gebarent mijn armen in het ritme en zet een voet voor de andere. Dat lijkt mij tenminste wat een normale hardloper doet.
Nog erger is de term 'ultrarunning', wat inhoudt dat er iets wordt gedaan dat verder gaat dan rennen. Wat zou dat zijn? Levitating? Zweven? Misschien maanwandelen zoals Michael Jackson? Wat is precies de handeling om iets te doen dat verder gaat dan hardlopen?
Nu, ik weet zeker dat je bij deze stap bent, hoewel je dat waarschijnlijk niet bent. Je denkt waarschijnlijk: "Waarom vindt deze man geen verhevener onderwerp om zich op te concentreren?"Nike Air Presto Womens Zoals, zou Honey Boo Boo echt een tatoeage mogen krijgen als ze zo jong is?
Ik denk dat de echte oorzaak van mijn ontevredenheid over het misbruik van het voorvoegsel 'ultra' is dat ik gewoon veel te veel tijd in handen heb wanneer ik ultramarathons gebruik. Misschien denk ik de volgende keer aan iets van groter belang, zoals welke toppings het beste passen bij een kaaspizza op mijl 50.
Ik heb onlangs het genoegen gehad om naar de Copper Canyon van Mexico (Barranca del Cobre) te reizen om deel te nemen aan de Ultramaratón De Los Ca?ones. Gelegen in het zuidwestelijke deel van de staat Chihuahua, Adidas Zx 700 Womensis de Barranca del Cobre een groep van zes verschillende canyons door de Sierra Madre Occidental. Over het algemeen is dit canyon-systeem verbazingwekkend spectaculair en groter - en sommige delen dieper - dan de US Grand Canyon (en na een Nike Air Max 720 Womens ultramarathon erdoorheen te hebben gereden, kan ik deze superlatieven uit de eerste hand bevestigen, whew ...).
Terwijl ik daar was, had ik de eer om de legendarische inwoners van Rarámuri te ontmoeten die bekend staan ??om hun lange afstandsloopvermogen (beter bekend als de Tarahumara-hardlopers). De Tarahumara wordt uitgevoerd in speciaal ontworpen huarache (Spaans voor sandaal), waarvan vele loopvlakken hebben in de voet van het schoeisel.
Tijdens de openingsceremonie kreeg ik een paar van deze huaraches te zien die speciaal voor mij waren gebouwd. Wauw ... dacht ik, aanvankelijk verrast door Nike Air Zoom Pegasus 35 Mujer deze gracieuze daad. Toen bedacht ik me dat ik in deze dingen moest rennen.