F?r lite ?ver ett ?r sedan skrev jag ett inl?gg om det n?got komplicerade sambandet mellan l?pskor, ytan p?
Adidas ZX Flux Dames ytan, muskelavst?mning och extremitet i benen (l?s stivhet i muskelsynpunkten h?r). Som en f?ljd av min erfarenhet av
Nike Roshe Run Femmeskor har forskningen jag gjorde n?r jag skrev min bok och konversationer med g?nggruppen experter, jag har kommit att tro p? att
Nike Air Max 2017 Womens om vi hade ett enkelt s?tt att matcha skor till l?pare f?r att optimera muskeljustering och lemmer stelhet f?r en individ p? ytan som de planerar att springa p?, skulle vi vara n?ra den heliga graden av skonpassande protokoll. S? vad har detta att g?ra med en sko?versyn? Jo, den nya balansen MR1600 ?r en sko som visar po?ng f?r mig i n?stan varje kategori, men det saknar att vissa saker som skulle g?ra att den stiger ?ver resten i en nisch fylld med n?gra ganska fantastiska skor. F?r n?gra m?nader sedan jag granskade New Balance RC5000, som ?r NB: s ultral?tta racingplatta. Det ?r en solid
Adidas Superstar Mujer sko, men jag var lite oroad ?ver den smala passningen genom mittfoten och tendensen f?r mina anklar att luta in?t n?r de
Nike Internationalist Dames st?r i skon som ett resultat. H?llbarhet var ocks? en angel?genhet. RC1600 ?r som en biffigare bror till RC5000 (som v?ger 3,5oz) och f?rb?ttras p? ett antal s?tt. ?ven om passformen ?r liknande i de tv? skorna, g?r den tjockare s?gst?ngsh?jden p? RC1600 (21mm h?ge: 14mm framfod) det lite mer stabil under mittfoten - k?nslan av att rulla in ?r inte lika uttalad. Tillsammans med den tjockare stacken kommer en h?gre droppe - 6 mm med innersulan ut och 8 mm med den medf?ljande innersulan. Som jag vanligtvis gjorde bytte jag ut insolesen till ett av mina Skechers-m?sterverk - en knappt 2 mm tjock innersula med j?mn bredd b?de i h?l och framfoot. 6mm-droppen kan vara f?r mycket f?r vissa, men det k?nns bra f?r mig.
Adidas ZX 700 Mujer Midsolen i RC1600 ?r ganska stel, kanske bara lite mindre s? ?n RC5000, och det h?r ?r en bra sak i en skon byggd f?r hastighet.
Nike Air Max 97 Womens N?r jag g?r fort, finner jag att en styvare sko ger lite mer pop, och det ?r anledningen till att adidas Hagio fortfarande ?r min favorit l?genhet f?r snabbarbete och 5K racing (bara ett par adidas Takumi Sen som kan visa sig att vara ?nnu b?ttre i detta avseende). Yttersula p? RC1600 ?r ett stort plus. Till skillnad fr?n n?gra andra t?vlingsl?genheter som v?ljer lite gummiblommor limmade i sulan, har RC1600 fulla gummibalar som t?cker de fr?msta slitomr?dena p? sidov?gen och mittfoten och ?ver hela bredden p? framfoten. Nubs ?r n?rvarande, men bara p? spetsen av framfoten och framsidan av
Nike Air Max 90 Femme b?gen. Jag har personligen inte haft problem med gummistubbar som faller av, men har h?rt fr?n m?nniskor som har upplevt
Nike Free 5.0 Femme detta i andra skor - jag kan helt enkelt inte f? tillr?ckligt med mil p? ett par l?genheter f?r att uppleva problemet. Med
Adidas ZX 700 Femme tanke p? yttersula konfigurationen, f?rv?ntar jag mig att RC1600 ensam h?llbarhet ska vara v?ldigt bra i f?rh?llande till andra racingplaner. Den ?vre delen av RC1600 ?r riktigt bra. Det ?r en snygg sko, och extremt bekv?m, ?ven p? en sockless fot. Ankelkragen ?r mjuk och gr?ver inte in, och det tygn?t som den ?vre ?r sammansatt av, ?r mjuk ocks? - inga hotspots f?r mig i denna sko. Den ?vre verkar mycket v?l konstruerad, och jag f?rv?ntar mig att det blir mycket mer h?llbart ?n RC5000.