Som kan ses, f?r?ndras
Nike Air Max 2017 Donne muskelaktiviteten i samband med en 10% ?kning i steghastighet allt som intr?ffade under sv?ngfasen (medan foten inte ?r i kontakt med marken), med mest f?rekommande under mitten till sen sv?ngningsfas d? benet f?rbereder sig f?r ?verg?ende jordkontakt. F?rfattarna f?resl?r att ?ven om muskelaktivitet under belastning inte f?r?ndrades, p?verkar preaktivering av muskler f?re f?rsta kontakten limstivhet vid kontakt. De p?pekar att minskad hamstring f?re
Adidas ZX 750 Femme aktivering under sv?ngfasen tidigare har kopplats till minskad l?pekonomi och de f?resl?r att ?kad f?rh?jning av hamstring observerad vid h?gre steghastigheter kan bidra till minskad belastning vid kn?et via effekten av denna muskelaktivitet vid landningsh?llning. De f?resl?r ocks? att ?kad aktivitet hos de gluteala musklerna i sena sv?ngfasen kan bidra till den f?r?ndrade r?relsen och
www.matthieugranier.fr belastningen av h?ften som har observerats med ?kad steghastighet och de indikerar att ?kande steghastighet kan vara ett bra s?tt att underl?tta aktivering av gluten f?r terapeutiska ?ndam?l (t.ex. hos patienter med fr?mre kn?sm?rta d?r glute f?rst?rkning ?r ett vanligt rehab-tillv?gag?ngss?tt) .green ?verstrider. Vi f?rs?ker ?vers?tta dessa resultat till en tydligare beskrivning av vad som h?nder. F?rest?ll dig en ?verstridande l?pare som landar
Adidas Superstar Womens med foten ut framf?r kn?et och foten lutar 45 grader i f?rh?llande till marken vid kontakt (som den i bilden till v?nster). Generellt ?r denna typ av steg associerad med en relativt l?g steghastighet. Antag nu att vi har denna person att ?ka sin kadens med 10%. Tidigare arbete har visat att detta resulterar i de resultat som diskuterats ovan: foten landar smalare, kontakten skiftar n?rmare
www.amolan.es kroppen, kn?et ?r mer flexed vid kontakt och h?ft och kn? belastning minskar. Vad som ?r coolt om Chumanov-studien ?r att det visar hur dessa postural f?r?ndringar uppn?s p? muskelns niv?. Initial bensv?ngning ?kar genom aktivering av rectus femoris. I slutet av sv?ngningen dras kontakten n?rmare p? kroppen av hamstringarna, vilket saktar fram?tgungan p? underbenet precis f?re kontakten, liksom gluten som b?rjar dra l?ret lite innan
Nike Air Max 95 Femme kontakten. Kalvmuskeln aktiverar i st?rre utstr?ckning och tibialis fr?mre p? framsidan av shinningen minskar dess aktivitet, vilket resulterar i en smalare fotanl?ggning. Min v?n Brian Martin ?ver p? Running Technique Tips kommer att ?lska den h?r studien eftersom han verkligen hammar p? vikten av korrekt hamstring och glute aktivering och styrka f?r att k?ra effektivitet. Det v?cker ocks? en massa
Adidas NMD Mujer fr?gor i mitt sinne om f?rh?llandet mellan ?verstrid, muskelstyrka och skor. Med tanke p? att m?nga av oss spenderar mycket av v?r dag i en stol, tenderar v?ra h?ftb?jare att dra ?t, vilket leder till en obalans i h?ftmuskelfunktionen. Strama flexorer minskar v?r f?rm?ga att f?rl?nga h?ften p? baksidan, och s? m?ste vi f?rl?nga framsidan f?r att f? stegl?ngd. Om vi ??ocks? har svaga hamstringar eller felaktigt hamstring aktivering, kan
Adidas Falcon Mens de ha mindre f?rm?ga att dra ned benet f?re kontakt. Det ?r ett recept p? ?verstridiga. L?gg till p? allt detta ett tungt par skor i slutet av foten som ?kar tr?ghetsmomentet i underbenet n?r det roterar vid kn?et (t?nk p? att sv?nga en golfklubb medan du h?ller handtaget mot huvudet - vilket ?r sv?rare att sakta ner?). N?r vi sv?nger den d?r foten fram?t med en tung sko i slutet, kan det vara
Nike Air Vapormax Femme sv?rare f?r hamstringarna att g?ra sitt jobb f?r att sakta ner benet och f?rbereda det f?r landning. Jag undrar om det h?r kan f?rklara varf?r jag kan springa relativt bekv?mt i en l?tt skon med en relativt h?g h?l-framfoddroppe (som Adidas Adios) men kan inte st? med tunga skor med h?g droppe. Skovikten har alltid varit en av de saker som jag har varit mest k?nslig f?r, och det har f?tt mig att t?nka ...